Studenckie Rady Wydziałowe

Przewodnicząca – Daria Siołdak

Zastępca Przewodniczącej – Emilia Nowak

Sekretarz – Krzysztof Maron

Przewodnicząca – Julia Ostrowska

Zastępca przewodniczącej – Maja Olender

Sekretarz – Magdalena Pawelec

Przewodniczący – Hubert Pieczyński

Zastępca Przewodniczącego – Zuzanna Notka

Pełnomocniczka ds. Social mediów – Emilia Gonsior

Przedstawicielka studentów w bibliotece – Kamila Szczebetowicz

Przewodniczący – Bartosz Sieńkowski

Zastępca Przewodniczącego – Daniel Czyż

Sekretarz – Monika Czyż

Przewodniczący – Mikołaj Pamuła

Zastępca Przewodniczącego – Maja Jarmusik

Sekretarz – Krzysztof Żukowski

Przewodnicząca – Wiktoria Kramczyńska

Zastępca Przewodniczącej – Adam Dubiński

Sekretarz  – Dzmitry Kryvanos

Pełnomocniczka ds. animacji społecznej studenckiej – Kataryna Gladchuk

Przewodnicząca – Julia Jura

Zastępca Przewodniczącej – Jakub Korzec

Sekretarz – Julia Baran

Przewodniczący – Adrian Lada

Zastępca Przewodniczącego – Majka Wojciechowska 

Sekretarz – Natalia Ilska

Przewodnicząca – Lidia Stefanek

Zastępca Przewodniczącej – Olivia Kucharska

Sekretarz – Justyna Kierat

Pełnomocniczka ds. Projektów Naukowych – Martyna Starodomska

Pełnomocniczka ds. Kontaktów Zewnętrznych – Paulina Kanz

Przedstawiciel Studentów w Radzie Bibliotecznej – Konrad Gajewicz

Przewodnicząca – Paulina Wiercimok

Zastępca Przewodniczącej – Piotr Mizia

Sekretarz – Sarina Szczepanek

Przewodnicząca – Aleksandra Tarocińska

Przewodnicząca – Michelle Kamysz 

FAQ

W skład Rady Studenckiej wchodzą:

  • Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego i Sekretarz Rady Studenckiej,
  • starostowie,
  • przedstawiciel studentów w Radzie Bibliotecznej,
  • po jednym z przedstawicieli stowarzyszeń studenckich i uczelnianych organizacji studenckich o charakterze wydziałowym, pod warunkiem posiadania wpisu do właściwego rejestru i złożenia do Prezydium Rady Studenckiej zawiadomienia o delegowaniu swojego przedstawiciela do Rady Studenckiej.

Do zadań Rady Studenckiej należy w szczególności:

  • określanie podstawowych kierunków działaności wydziałowego Samorządu,
  • wybór osób pełniacych funkcje w wydziałowym Samorządzie, jeżeli przepisy odrębne nie przwidują innej procedury,
  • współpraca z władzami wydziału w sprawach dotyczących studentów,
  • obrona praw i interesów studentów wydziału,
  • wyrażanie opinii na temat planów studiów i programów nauczania,
  • wykonywanie zadań określonych w przepisach odrębnych.

Powinny się odbyć minimum dwa posiedzenia RS w semestrze

Posiedzenia Rady Studenckiej zwołuje Prezydium Rady Studenckiej co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem:

  • z inicjatywy własnej,
  • na wniosek Dziekana wydziału,
  • na wniosek 5 członków Rady Studenckiej.

Wniosek może zostać złożony w dowolnej formie.

Informacje o posiedzeniu zamieszcza się w budynkach dydaktycznych wydziału (we wszystkich, bo prawo uczestniczenia w posiedzeniu ma każdy student), a także miejscach zwyczajowo przyjętych (w tym na portalach społecznościowych). Mile widziane jest również poinformowanie Członków RS o posiedzeniu drogą mailową.

Jeżeli Przewodniczący RS odmawia zwołania posiedzenia lub z innych powodów jest to niemożliwe (np. brak przewodniczącego), posiedzenie może zwołać Komisja Rewizyjna. Wtedy przewodniczącym posiedzenia jest delegowany członek Komisji Rewizyjnej (bez czynnego prawa głosu).

Prezydium Rady Studenckiej ustala porządek obrad. Rada Studencka może zmienić porządek swoich obrad.

Posiedzenia Rady Studenckiej są jawne i otwarte dla każdego. Każdy może wziąć udział w dyskusji.

Rada Studencka może uchwalić tajność obrad większością co najmniej 2/3 głosów, jeśli wymaga tego dobro społeczności studenckiej.

Protokół zawiera ogólny zapis przebiegu obrad, teksty podjętych uchwał oraz przyjętych stanowisk i opinii.

Sekretarz Rady Studenckiej sporządza protokół posiedzenia.

Przyjęcie protokołu następuje na kolejnym posiedzeniu. Do chwili przyjęcia protokołu, każdy członek Rady Studenckiej może zgłosić zastrzeżenie lub poprawkę, którą poddaje sie pod głosowanie.

Prezydium Rady Studenckiej składa się z Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego i Sekretarza Rady Studenckiej.

Przewodniczącego Rady Studenckiej wybiera Rada Studencka.

Członkostwa w Prezydium Rady Studenckiej nie możne być łączone z członkostwem w Zarządzie.

Rada Studencka powołuje członków Prezydium Rady Studenckiej na wniosek Przewodniczącego Rady Studenckiej.

W przypadku równego rozłożenia głosów głos Przewodniczącego Rady Studenckiej jest przeważający.

Do zadań Prezydium Rady Studenckiej należy:

  • udzielenie pomocy organom wydziałowego Samorządu i starostom na wydziale,
  • wykonywanie na wydziale uchwał Rady Studenckiej i uchwał Parlamentu,
  • gospodarowanie środkami finansowymi i mieniem należącymi do wydziałowego Samorządu,
  • organizacja co najmniej jednego obowiązkowego szkolenia w semestrze dla osób pełniących funkcje oraz zaangażowanych w działalność Samorządu na poziomie wydziału,
  • wykonywanie zadań określonych przez uczelniane organy Samorządu,
  • wykonywanie zadań określonych w przepisach odrębnych,
  • wykonywanie zadań wydziałowego Samorządu niezastrzeżonych dla innych organów.

Rada Studencka może odwołać pozostałych członków Prezydium Rady Studenckiej bezwzględną większością  głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Rady Studenckiej, na wniosek Przewodniczącego Rady Studenckiej, Zarządu lub co najmniej 1/3 członków Rady Studenckiej.

Rada Studencka może odwołać Przewodniczącego Rady Studenckiej większością co najmniej 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Rady Studenckiej, na wniosek co najmniej 1/3 członków Rady Studenckiej lub Zarządu proponując jednocześnie nową osobę na jej miejsce. Kadencja na nowo powołanego Przewodniczącego liczy się od nowa.

Członkowie Rady Studenckiej mają obowiązek uczestniczenia w jej posiedzeniach. Jeżeli członek nie był obecny na posiedzeniu, powinien w ciągu 7 dni od ustania przyczyny nieobecności dostarczyć w formie pisemnej lub elektronicznej usprawiedliwienie do Prezydium Rady Studenckiej.

Jeżeli Przewodniczący Rady Studenckiej odmawia dalszego pełnienia obowiązków lub z innych powodów jest to niemożliwe, jego obowiązki pełni osoba wskazana przez członków Prezydium Rady Studenckiej ze swojego grona.

Przewodniczący Rady Studenckiej na zakończenie swojej kadencji przedstawia na posiedzeniu Rady Studenckiej sprawozdanie merytoryczno – finansowe i zwraca się o udzielenie absolutorium dla Prezydium Rady Studenckiej. Rada Studencka głosuje w przedmiocie abolutorium w głosowaniu tajnym po zapoznaniu się z opinią pisemną Komisji Rewizyjnej.

Zgłosić może się każdy student studiujący na danym wydziale.

Kandydaturę można zgłosić w dowolnej formie od momentu zwołania posiedzenia wyborczego do momentu zgłaszania kandydatur wyznaczonego w ramach porządku obrad podczas posiedzenia. Zgłoszenia składa się do sekretarza Rady Studenckiej.

Przejdź do treści